tisdag 13 januari 2009

Ett intressant år

2009 verkar bli ett mycket intressant år inom många olika områden. Hur ska det gå för Obama och USA? Ska svenska regeringen fortsätta sin galenskap? Hur kommer det att gå för ekonomin? Kommer Kepler-uppskjutningen att gå bra?

Personligen ser det också ut att bli ett år med förändring. Min största kund har de senaste åren centraliserat sin IT-verksamhet (till Schweiz) och jag skulle tro att 2009 blir det sista året jag har större uppdrag där. Ska jag leta efter en annan stor-kund? Eller satsa på många små-kunder? Eller kanske helt byta inriktning?

Om det finns någon som sitter i samma båt och funderar på nya möjligheter, varför inte kontakta mig? Förutom konsultverksamhet inom IT, har jag funderat på programutveckling för Mac, iPhone och/eller Android. I vilket fall som helst kan det vara roligare att vara några stycken än att arbeta själv. Maila till ulfsutopi kanelbulle me punkt com.