lördag 10 januari 2009

Årets Macworld avklarad

Årets Macworld är nu över. Jag har inte sett några besökssiffror ännu, men det kändes som om det var färre besökare än 2007 (jag hoppade över 2008). Någon radikal skillnad var det dock inte.

I år var jag bl a på en tvådagarskurs i Applescript. Lärare var Sal Soghoian, en riktig karaktär och en bra lärare. Han jobbar på Apple och jag gissar att han är orsaken till att Applescript överlevde NeXT-folkets idiotier.

Bland de många andra saker som jag kommer att minnas från årets Macworld var en väldigt rolig presentation av David Pogue (med bl a Matt Harding som gäst) och ett bra föredrag av Leo Laporte.

Vädret här i San Francisco var lite kallt i början på veckan, men nu är det soligt och varmt. Bilden nedan föreställer parken vid "Yerba Buena Center for the Arts" ovanpå Moscone North.